Den totale kundeopplevelsen
Det er lett å tenke at handelen er over i det betalingen er gjennomført i nettbutikken din - da er det bare å få pakken avsted i en fei og så ferdig med det. Men - vil du bli blant de som strekker seg hakket lenger, og får kundene til å skryte av deg til naboen og kollegaene sine - så burde du også legge din flid i hvordan bestillingen både pakkes og leveres. Vis at du setter stor pris på kundene dine! Det kan fort bli en skuffelse dersom du har lagt opp det perfekte løp helt frem til kassen, men ikke lenger. Du bruker penger på annonser, du jobber med konverteringen i nettbutikken, bruker krefter på mersalg - følger opp og guider kunden til kjøpet. Kunden er happy og forventer nå at pakken som kommer i posten står i stil med det du har presentert dem på nettet. Innfri forventningen - og gjerne litt til.
* Pakk fint inn * Send raskt * Legg ved noe ekstra; Et "takkekort", en sjokolade, en rabattkode for neste kjøp . . . andre forslag? * Brett pakkseddelen fint sammen - sett på et klistremerke, enten med butikkens logo eller en liten fresh tapebit * Om du legger ved et kort - skriv noe fint - eller du kan bruke humor - eller gjøre stas på kunden på et vis. * Bruk logoen og profilen din. Gjerne på utsiden av esken/posen. Dette er fin snikreklame i posthyllen :) * Kjøp inn små klistremerker eller et stempel med logoen din på. Enkelt, pent og relativt rimelig.
I fare for at følgende eksempler er i overkant jentete, så legger jeg dem ved uansett. Noen bilder til inspirasjon og tips. Se hvordan andre butikker gjør det - man trenger ikke finne opp kruttet på nytt. -Enjoy-