top of page

Frakt i nettbutikken - la kunden velge!


Det er bevist at flere valgmuligheter på frakt gir økt salg i nettbutikken din.

Kunden liker å bestemme selv hvor og når pakken skal leveres. Noen ønsker å hente pakken på nærmeste Post i butikk eller Mypack utleveringssted. Noen vil kanskje ha pakken levert på døren - enten på jobben på dagtid - eller hjemme på kveldstid.

For noen spiller prisen en stor rolle. For noen haster det. Flere faktorer spiller inn. F.eks kundens alder og mobilitet. Kundens arbeidstid. Varens vekt og verdi...

Ved å ha flere fraktvalg i kassen gjør du det enkelt for kunden å få tak i de varene han eller hun bestiller hos deg - du tilpasser deg en større kundegruppe som igjen kan gi deg økt salg i nettbutikken.

Både Posten / Bring og Postnord (tidligere Tollpost) tilbyr bedriftsavtaler og sendinger til privatkunder og bedriftskunder på disse ulike måtene.

Det koster ikke noe å opprette en slik avtale, så du kan strengt tatt ha avtale med begge og velge fra gang til gang det som passer deg og kunden best, både i forhold til fraktmetode og pris. Man kommer aldri utenom pris.

Frakt i Norge er dyrt. Det er jo et langt land - mye fjord og fjell - skog og daler. Du skal sende veldig mange pakker pr. år før du får en god fraktavtale, men vi må alle begynne et sted.

Spør oss gjerne om råd. Vi har god erfaring på dette med nettbutikk, frakt og logistikk.

Love, m

Siste innlegg
Arkiv
Søk etter tags
No tags yet.
bottom of page